petervanrossumnaarbarcelona.reismee.nl

Vertrek vanuit Nederland

Hoi allemaal,

In de ochtend ben ik met prima weer vertrokken vanuit Nieuwkuijk. Laat in de middag een hartelijke ontvangst gehad in Ninove door nog 4 zusters.

Er is ten opzichte van drie jaar geleden weinig veranderd.

Als avondeten een lekkere koude schotel op. Daarbij 1,5 liter licht bier en als toetje caramelvla.

De volgende ochtend heb ik de ochtendmis bijgewoond. Vervolgens lekker ontbeten. Voor mijn vertrek vanuit Ninove kreeg ik nog een door de zusters bereid lunchpakket mee.

Vanuit Ninove ben ik verder gefietst naar Maredsous. In totaal 110 km gefietst met redelijk wat klimmen. De route was erg mooi, vooral naar de abdij. In de abdij maakten de paters kaas, gebak en bier. Het bekende Maredsous bier wordt hier gebrouwen.

In de avond heb ik een lekker huisgebrouwen biertje geproefd. Dat smaakte uitstekend!

Vanuit Maredsous de volgende dag vertrokken richting Orval, in de Ardennen. De route door de Ardennen was nogal heuvelachtig. Elk dorp dat ik passeerde had wel een kasteel. Verder is in de dorpen weinig activiteit. Vanwege het voetbal in België hangt wel overal de vlag uit en zelfs de friet bakjes hebben de kleur van de Belgische vlag.

Op naar dag 4!

Groeten,

Peter

Reacties

Reacties

Will

Wat een goed begin van de reis, met op zn tijd n lekker kloosterbiertje, plezierige reis voor de komende dagen. Grts Will

Peter Geenen

Hoi Peter, goed om te lezen dat de eerste dagen al weer zo goed verlopen zijn. Hopenlijk ga je nog veel mooie dingen meemaken. Veel plezier, geniet ervan en ben voorzichtig. Gr. Peter

Thea van den Berg-Romeijnders

Hoi Peter,
Goede start is het halve werk. Succes en geniet ervan.
Groet Tonnie en Thea

Gonny

Gezellig om je goede berichten te lezen. Ik geniet met je mee .
Het mooie weer en de mooie omgeving maken de tocht tot een goed onderweg zijn. Succes met het vinden van de overnachtingen. GRoetjes Gonny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!