petervanrossumnaarbarcelona.reismee.nl

Van de kille Ardennen naar de wijnstruiken in de Bourgogne.

Hallo allemaal,

Hier weer een verhaaltje vanuit het zonnige Frankrijk.

Ik besloot de ochtend vroeg te vertrekken in verband met het mooie weer. Allereerst kwam ik langs het geboortehuis van Jeanne d' Arc (zie foto). Eigenlijk wilde ik het museum bezoeken. Echter deze was nog niet open. Omdat het me te lang duurde, ben ik toch maar aangefietst. De route deze dag was langs grote graanvelden. Overal was men aan het oogsten. Uiteindelijk ben ik gaan overnachten in le Prélot, iets voor Dijon, bij een eenvoudig maar prima hotel (zie hotel op de foto).

De volgende ochtend ben ik richting Beaune gefietst. Helaas kon ik in de ochtend niet weg, omdat de eigenaar van het hotel de sleutel van het schuurtje waarin mijn fiets stond, had meegenomen. Na een tijdje wachten kon ik gelukkig bij mijn fiets, en ben ik terechtgekomen in Chalon sur Saone. De temperaturen liepen op tot wel 36 graden. De contrasten zijn groot: vanuit de kille Ardennen met dennenbossen naar de graanvelden en nu in de Bourgogne tussen de wijnstruiken. In de avond at ik een lekkere salade.

Ik verbleef de nacht in een houten Finse blokhut op een camping in de plaats Anse (zie foto's). Ook was hier een zwembad aanwezig. In de avond heb ik nog wat voetbal gekeken en Spanje zien verliezen van Rusland. Morgen rijd ik naar Valence!

Ik houd jullie op de hoogte! Geniet van het mooie weer allemaal, dat doe ik ook!

Groeten,

Peter

Reacties

Reacties

Will

Hoi Peter,
mooi fietstocht weer, en mooie foto,s
en goed weer. Hier is het ook genieten dus,
ook zaterdag was het prachtig.
Ik wens je weer een goede voortzetting van je reis,
en groetjes uit Megen,
van Lambert en Will

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!